موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > علائم سرطان که آقایان باید به آنها توجه کنند: قسمت اول
علائم سرطان که آقایان باید به آنها توجه کنند: قسمت اول

پزشکان توصیه می‌کنند که چندین علامت از سرطان وجود دارد که در صورت توجه به آنها می‌توان سرطان را در مرحله‌ای که قابل درمان است تشخیص داد و در  نتیجه درمان کرد.

1. تودة پستان

این تصور که آقایان به سرطان پستان مبتلا نمی‌شوند غیرواقعی است. اگرچه سرطان پستان در آقایان بسیار نادر است ولی در صورت به‌وجود آمدن هر گونه توده در پستان باید سریعاً توسط پزشک بررسی شود.

2. درد

اگرچه معمولاً‌ همة انسان‌ها دچار سردردهای متعدد و یا درد در سایر نواحی می‌شوند و همچنین معمولاً‌ سرطان عامل این دردها نمی‌باشد ولی اگر درد شما ثابت باقی مانده است حتماً با پزشکتان مشورت کنید.

3. تغییرات بیضه

سرطان بیضه به‌صورت شایع در مردان در سنین 39-20 سالگی رخ می‌دهد توصیه می‌شود مردان در سنین فوق برای معاینه بیضه به پزشک مراجعه کنند.

4. تغییرات در اندازة بیضه

هر تغییری در سایز بیضه می‌تواند یک علامت بسیار مهم از سرطان بیضه باشد که باید سریعاً توسط پزشک بررسی شود. لمس هر گونه توده و یا احساس سنگینی در بیضه و یا تورم بیضه بسیار مهم است. بعضی از انواع سرطان بیضه رشد بسیار سریعی دارند در نتیجه تشخیص زودرس و سریع آن موجب درمان در مراحل اولیه می‌شود که در نتیجه شانس درمان قطعی را افزایش می‌دهد.

5. تغییرات در لنف‌نودها

اگر شما زیر بغل یا در ناحیه گردنتان توده‌ای لمس می‌کنید ممکن است علامت سرطان باشد اگر رشد تودة شما در طی یک ماه بسیار سریع است می‌تواند یک علامت بسیار مهم از سرطان باشد که باید توسط پزشک بررسی شود.

6. تب

اگر شما دچار تب می‌شوید بدون آنکه علت مشخصی داشته باشد می‌تواند یک علامت بسیار مهم از سرطان پیشرفته باشد. اگرچه تب اغلب یک علت ساده مانند عفونت ریه دارد ولی اگر بعد از پیگیری‌های مختلف نتوانستید منشاء تب را پیدا کنید حتماً به پزشک مراجعه کنید.

7. کاهش وزن بدون علت

اگر شما بدون آنکه تغییری در غذا خوردن یا فعالیتتان بدهید دچار کاهش وزن به میزان 10 درصد در طی 6-3 ماه شده‌اید جهت بررسی به پزشک مراجعه کنید.

تاریخ: 90/10/19


کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 4 + 6



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء