موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > اگر کشیدن سیگار را ترک کرده‌اید مطالب زیر را بخوانید: قسمت دوم
اگر کشیدن سیگار را ترک کرده‌اید مطالب زیر را بخوانید: قسمت دوم

در قسمت اول برای شما توضیح دادیم که بعد از ترک سیگار شما انرژی بیشتر، پوست جوانتر و دندان‌های سالمتری خواهید داشت ولی ممکن است 4-2 کیلوگرم افزایش وزن پیدا کنید و توصیه‌هایی را در مورد جلوگیری از افزایش وزن برایتان ذکر کردیم. اکنون به سایر توصیه‌ها در جلوگیری از افزایش وزن توجه کنید:

1. سعی کنید در تمامی ساعات روز فعال باشید:

از وقت ناهار برای پیاده‌روی و کمی نرمش استفاده کنید و یا بعد از خوردن شام پیاده‌روی کنید کلاس‌های بدنسازی یا نرمش یا یوگا ثبت‌نام نمایید و از یکی از دوستانتان بخواهید در این کلاس‌ها شما را همراهی کند.

ماشین خود را کمی دورتر از مقصد پارک کنید و یا یک ایستگاه زودتر از اتوبوس پیاده شوید و از هر فرصتی برای پیاده‌روی استفاده کنید.

برای بالا رفتن از پله‌ها سعی کنید به‌جای استفاده از آسانسور از پله استفاده کنید.

2. میزان مصرف میان‌وعده‌های خود را محدود کنید.

پس از ترک سیگار ممکن است وزن بدن شما به دلیل مصرف بیشتر میان‌وعدة پرچرب و پرقند افزایش یابد. بنابراین پیشنهادهای زیر برای مصرف میان‌وعدة مفید مؤثر می‌باشند مدت زیادی را بدون غذا خوردن سر نکنید.

هنگام صرف غذا به میزان کافی غذا بخورید نه آنقدر کم که گرسنه بمانید و نه بیش از اندازه به آرامی غذا بخورید و غذایتان را به‌خوبی بجوید.

سعی کنید برای میان‌وعده‌ها از میوه‌جات، ذرت بو داده یا ماست بدون چربی استفاده کنید.

3. برای ترک سیگار از داروهای کمک‌کننده به ترک سیگار استفاده کنید.

برای ترک سیگار با مشورت پزشک از داروهای کمک‌کننده استفاده کنید افرادی که برای ترک سیگار از دارو استفاده می‌کنند کمتر دچار افزایش وزن می‌شوند.
 
4. درباره کنترل وزن خود از متخصصان مربوطه راهنمایی بگیرید.

چنانچه می‌توانید با متخصص رژیم غذایی، متخصص تغذیه یا متخصص تمرین‌های بدنی دربارة پرداختن به فعالیت بدنی و انتخاب برنامه غذایی مناسب مشورت کنید.

5. سیگار کشیدن خطرناک‌تر است یا افزایش وزن؟

گرچه نمی‌خواهید پس از ترک سیگار وزنتان اضافه شود باید در نظر داشته باشید که مزایای بهداشتی حاصل از ترک سیگار بیشتر از خطرات بهداشتی ناشی از افزایش وزن است. با ترک سیگار گام بلندی برای بهبودی سلامتی خود برمی‌دارید. به‌جای نگران بودن دربارة افزایش وزن، توجه خود را بر ترک سیگار متمرکز کنید. پس از آنکه سیگار را ترک کردید می‌توانید با پرداختن به فعالیت‌های بدنی بیش و مصرف غذاهای مفیدتر کار دستیابی به وزن مناسب را آغاز نمایید.

منبع: وب- امدی

تاریخ:10/11/90


کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 5 - 8



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء