موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > رییس انجمن قلب و عروق عنوان کرد: هورمون‌های زنانه، سدی در برابر بیماری‌های قلبی
رییس انجمن قلب و عروق عنوان کرد: هورمون‌های زنانه، سدی در برابر بیماری‌های قلبی

رییس انجمن قلب و عروق ایران با اشاره به برآورد ابتلای چهار تا هفت درصد جمعیت کشور به بیماری‌های قلب و عروق، میزان شیوع این بیماری‌ها در کشور را نگران‌ کننده خواند و بر ضرورت توجه به اقدامات پیشگیرانه و اصلاح الگوی زندگی از جمله افزایش تحرک، پرهیز از استعمال دخانیات، مصرف فست‌فودها، غذاهای سرخ کردنی و غذاهای چرب، شور و شیرین تاکید کرد.

دکتر فریدون نوحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سلامت ایسنا، خاطرنشان کرد: با مصرف کافی میوه و سبزیجات، پرهیز از مصرف روغن‌های با ترانس چرب بالا و استفاده از روغن‌هایی مانند روغن زیتون و در مجموع استفاده از غذاهای مدیترانه‌ای می‌توان از بروز بسیاری از بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری کرد.

وی با اشاره به این که سنین 50 تا 60 سال شایع‌ترین سنین بروز سکته‌های قلبی است و بروز این عارضه در افراد جوان تر اغلب به سابقه فامیلی این بیماری یا ابتلا به بیماری‌های دیگر برمی‌گردد، اظهار داشت: به دلیل تاثیر هورمون‌های زنانه، بیماری‌های قلبی معمولا در کمتر از مردان اتفاق می‌افتد، اما پس از 60 سالگی نرخ ابتلای بیماری‌های قلبی در زنان مانند مردان می‌شود.

رییس انجمن قلب و عروق ایران با ناگوار توصیف کردن میزان ابتلا به بیماری‌های عروقی و کرونر در کشور نسبتا به کشورهای پیشرفته، عمده دلایل این امر را تغذیه ناسالم، عدم تحرک کافی، مصرف سیگار و شیوع عوامل زمینه ساز بیماری‌های قلبی مثل فشار خون و چربی خون بالا و دیابت عنوان کرد.

دکتر نوحی با بیان اینکه فست‌فود‌ها بلایی هستند که به جان مردم ما افتاده است، اظهار داشت: تغذیه با نمک و روغن زیاد یکی از بزرگترین مشکلات فعلی ما است. روغن‌هایی که استفاده می‌کنیم از شرایط لازم برخوردار نیستند و همه اینها باعث شده تا بیماری‌های عروقی و کرونر در کشور ما زیاد باشد.
منبع: ایسنا
تاریخ: 24-09-92

کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 2 + 2



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء