موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > افزایش خطر سرطان در اثر سی​تی اسکن
افزایش خطر سرطان در اثر سی​تی اسکن

میلیون​ها آمریکایی، مخصوصاً کودکان، به طور غیر لازم برای تشخیص بیماری​ها در معرض پرتوهای اشعه X قرار می​گیرند که خطر ابتلا به سرطان را افزایش می​دهد.
بر طبق گزارش​ها؛ در ده​های اخیر، حدود 2 درصد از همه سرطان​ها در ایالت متحده به علت پرتوگیری از سی​تی اسکن​ها ناشی شده است.
بعضی کارشناسان در این باره هشدار داده​اند. آنها می​گویند بچه​ها به این پرتوها حساسیت نشان می​دهند و آمادگی بیشتری به ابتلا به سرطان دارند و بایستی از این نوع پرتوگیری​ها دوری کنند.
خطر یک سی​تی اسکن تنها، یا پرتوگیری مقطعی کم است. اریک جی. هال که به همراه دیوید جی. بِرنِر از دانشگاه کلمبیا گزارش را تنظیم کرده​اند می​گویند: «بسیار نگران به خطر افتادن سلامتی عمومی در دوره​های زمانی بلند مدت هستیم.»
این گزارش در مجله​ی پزشکی New England منتشر شده است.
از سال 1980 تاکنون به طور متوسط پرتوگیری آمریکایی​ها تقریباً 2 برابر شده است. در سال گذشته حدود 62 میلیون اسکن در ایالت متحده انجام شده است که 3 میلیون بیش از سال 1980 بوده است و 4 میلیون این اسکن​ها بر روی کودکان انجام گرفته است.

کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 8 + 8



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء