موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > با خوردن این غذاها به جنگ سرطان بروید
با خوردن این غذاها به جنگ سرطان بروید

با عدم مصرف الکل به جنگ سرطان بروید.

سرطان‌های زیادی از جمله سرطان دهان، گلو، حنجره، مر ی، کبد و پستان با مصرف الکل در ارتباط هستند. همچنین مصرف الکل خطر ابتلا به سرطان کولون و رکتوم را افزایش می‌دهند خطر ابتلا به سرطان در زنانی که الکل مصرف می‌کنند بالاتر از مردان است.

با نوشیدن آب و مایعات به جنگ سرطان بروید.

با نوشیدن آب علاوه بر آنکه تشنگی‌تان برطرف می‌شود خطر سرطان مثانه نیز کاهش می‌یابد. به‌علت آنکه آب سبب رقیق شدن عوامل سرطانزا در مثانه می‌شود احتمال ابتلا به سرطان مثانه را نیز کاهش می‌دهد. همچنین به علت آنکه با مصرف آب بیشتر ادرار بیشتری به‌وجود می‌آید باعث می‌شود عوامل سرطانزا مدت کمتری با مثانه در ارتباط باشند.

با مصرف لوبیا به جنگ سرطان بروید.

لوبیا غذای بسیار مفیدی است بنابراین جای تعجب نیست که مصرف آن برای مبارزه با سرطان مفید باشد. لوبیا حاوی مقادیر زیادی فیتوکمیکال است که از تخریب سلول‌های بدن که عامل اولیه و به‌وجود آوردندة سرطان است جلوگیری می‌کند.

در بررسی‌هایی که در آزمایشگاه انجام شده این ماده سبب کاهش رشد تومور و همچنین پیشگیری از ایجاد تومور می‌شود.

با مصرف خانوادة کلم به جنگ سرطان بروید.

خانواده کلم که شامل بروکلی، گل‌کلم و کلم می‌شود می‌توانند از بروز سرطان‌هایی مانند کولون، پستان، ریه و دهانة رحم پیشگیری کنند.

با مصرف سبزیجات با برگ تیره به جنگ سرطان بروید.

شما می‌توانید با مصرف سبزیجات با برگ تیره مانند اسفناج و کاهو که غنی از فیبر، فولات  کاروتنوئید هستند به جنگ با سرطان‌های دهان، حنجره،‌ پانکراس، ریه ،پوست و معده بروید.

با مصرف زردچوبه به جنگ سرطان بروید.

بررسی‌های آزمایشگاهی نشان داده‌اند که زردچوبه از تغییرات سلولی منجربه سرطان پیشگیری می‌کند.

با پختن صحیح مواد غذایی به جنگ سرطان بروید.

سرخ کردن، کباب کردن ، سوزاندن گوشت در دمای بالا منجر به تولید مواد سرطانزا در گوشت می‌شود. پختن گوشت با حرارت ملایم سبب کاهش تولید این مواد سرطانزا می‌شود همچنین مصرف سبزیجات با گوشتی که به آهستگی پخته شده در پیشگیری از سرطان بسیار مفید است.

با مصرف توت‌فرنگی و تمشک به جنگ سرطان بروید.

توت‌فرنگی و تمشک سرشار از مادة آنتی‌اکسیدان قوی به‌نام الاژیک اسید هستند که به دو طریق احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد. نخست آنکه مواد سرطانزا را غیرفعال می‌کند و دوم آنکه سبب کاهش رشد سرطان می‌شود.

با محدودیت مصرف شکر به جنگ سرطان بروید

شکر به‌صورت مستقیم سرطانزا نیست بلکه از طریق ایجاد چاقی سبب افزایش احتمال ابتلا به سرطان می‌شود.میوه یک جایگزین شیرین و مناسب حاوی مقادیر زیادی ویتامین است.

منبع : وب- امدی

تاریخ: 06/09/1390


کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 5 - 7



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء