موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > پزشكان انگليسي تاكيد كردند: مزاياي ماموگرافي بيشتر از مضرات آن است
پزشكان انگليسي تاكيد كردند: مزاياي ماموگرافي بيشتر از مضرات آن است

پزشكان انگليسی تاكيد كردند: مزاياي ماموگرافی بيشتر از مضرات آن است 

 نتايج يك مطالعه نشان می‌دهد كه انجام ماموگرافی به ميزان قابل ملاحظه‌ای خطر مرگ و مير ناشي از سرطان سينه را كاهش داده است.

 پزشكان تاكيد دارند: انجام معاينات سرطان سينه و ماموگرافی در كشورهای اروپايی باعث شده است تعداد بيمارانی كه از سرطان سينه جان سالم به در برند افزايش پيدا كند. در انگليس طی سالهای اخير بحث‌های چالش برانگيزی بين مدافعان و مخالفان ماموگرافی سرطان سينه صورت گرفته است.

به گزارش بی بی سی، با وجود اين اختلالات، در مطالعه جديد كه شرح آن در مجله «معاينات پزشكی» به چاپ رسيده تاكيد شد از هر 1000 زني كه تحت ماموگرافی سينه قرار می‌گيرند دست كم هفت نفر از بيماري جان سالم به در می‌برند.

ماموگرافی باعث تشخيص تومورهای خطرناك شده و به اين ترتيب امكان درمان و ادامه حيات شخص مبتلا را بيشتر می‌كند اما از سوی ديگر ممكن است با نشان دادن غده‌های بی‌خطر، باعث اضطراب بيماران و انجام جراحی‌هاي غيرضروری شود. با اين حال پس از انجام آزمايشات اخير از سوي گروهی از متخصصان برجسته انگليسی، معلوم شد كه مزايای ماموگرافی به مراتب بيشتر از خطرات آن است.

پروفسور استيون رافی استاد دانشگاه «كوئين ماری» در لندن و از متخصصان برجسته سرطان سينه در انگليس در اين باره متذكر شد‌ كه مطالعه جديد تاييد كننده اين ايده است كه انجام ماموگرافی فوايدی را در پی دارد كه مطالعات انجام شده در چند سال گذشته بر آنها تاكيد داشته‌اند.

منبع: ایسنا

تاریخ: 28/06/91


کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 3 - 5



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء