موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > شش ميليون تن روغن سرطان‌زا در كشور
شش ميليون تن روغن سرطان‌زا در كشور

شش ميليون تن روغن سرطان‌زا در كشور

مديرعامل خانه صنعت و معدن استان اصفهان گفت: در حال حاضر در كشور 6 ميليون تن روغن آسكارل سرطان‌زا و خطرناك در كشور وجود دارد كه هدف اصلي ما از بين بردن اين ميزان است.

عبدالوهاب سهل‌آبادي بعدازظهر چهارشنبه در نشست راهبردي استانداري اصفهان با اشاره به اينكه سال‌هاي سال است كه ترانسفرماتورهايي كه در ايران وجود دارد روغني به‌نام آسكارل را توليد مي‌كند، بيان داشت: اين ماده بسيار خطرناك و سرطان‌زا است.

وي تأكيد كرد: تاكنون هيچ اقدامي به‌منظور منهدم كردن آن نشده است و اين روغن تأثيرات منفي بسياري براي آلودگي هواي اصفهان دارد.

مديرعامل خانه صنعت و معدن استان اصفهان با تأكيد بر اينكه پيگيري‌هاي متعددي را براي وارد كردن تكنولوژي براي از بين بردن اين روغن سرطان‌زا به‌كار برده‌ايم، گفت: نشست‌هايي با استاندار اصفهان داشته‌ايم كه سرانجام تأييديه مثبتي در اين زمينه دريافت كرديم.

وي به ارائه طرح جامعي با توجيه اقتصادي و زيست‌محيطي در زمينه انهدام روغن آسكارل اشاره كرد و گفت: اين طرح مورد بررسي قرار گرفته است و مكاني نيز به‌اين منظور در حال تعبيه است.

سهل‌آبادي افزود: به همين منظور با شركت CSM ايتاليا وارد مذاكره شده‌ايم تا از تجربيات آنها در زمينه فوق استفاده كنيم.

وي بيان داشت: در اين زمينه بيش از 70 درصد نياز اين تكنولوژي در ايران ساخته مي‌شود و قصد داريم 100 درصد روغن آسكارل خطرناك را از بين ببريم.

مديرعامل خانه صنعت و معدن استان اصفهان ميزان روغن آسكارل موجود در كشور را 6 ميليون تن دانست و تأكيد كرد: در سال گذشته هيج روغن آسكارلي در كشورهاي دنيا وجود نداشت و دستور حذف كامل آن را داده بودند.

وي هدف اصلي را انهدام تمام روغن‌هاي آسكارل در سطح كشور دانست و تصريح كرد: انتظار داريم به ما كمك قانوني كنيد تا بتوانيم اين دستگاه را هرچه سريع‌تر راه‌اندازي كنيم.


کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 5 - 6



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء