موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > مکمل‌های غذایی جایگزین برای غذا جهت پیشگیری از سرطان نیست
مکمل‌های غذایی جایگزین برای غذا جهت پیشگیری از سرطان نیست

استفاده از مکمل‌های غذایی، جایگزینی برای مصرف غذا از جمله میوه‌ها و سبزی‌ها نیست و بررسی‌های علم پزشکی این موضوع را اثبات کرده است.
وی با اشاره به تاثیر رژیم غذایی متعادل و مناسب در پیشگیری و کاهش خطر ابتلا به سرطان، اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از افراد جهت پیشگیری و درمان بیماری خود، اقدام به مصرف انواع مکمل‌های غذایی می‌کنند و مصرف غذاهای طبیعی و سایر روش‌های غیر غذایی را کنار می‌گذارند.

سعادتی گفت: بسیاری از مواد مفید که در پیشگیری از سرطان موثرند، تنها در مواد غذایی وجود دارند و مکمل‌های غذایی در این زمینه نمی‌توانند کمک کننده باشند.

وی تاکید کرد: استفاده از مکمل‌های غذایی، جایگزینی برای مصرف غذا از جمله میوه‌ها و سبزی‌ها نیست و بررسی‌های علم پزشکی این موضوع را اثبات کرده است.
سعادتی با اشاره به لزوم مصرف غذاهای با فیبر بال از قبیل دانه کامل غلات، حبوبات،‌سبزی‌ها و میوه‌ها، یادآور شد: در مقابل باید مصرف غذاهای پرچربی ازجمله گوشت پرچربی، لبنیات پرچربی، روغن‌های طباخی، مارگارین، غذاهای فرآوری شده و همچنین شیرینی‌جات و تنقلات را کاهش داد.
وی گفت: مصرف غذاهای نمک ، دودی و غذاهای حاوی نگهدارنده، نیتریت نیز در ابتلا به سرطان‌هایی نظیر سرطان معده نقش عمده‌ای دارند، به همین دلیل مصرف این مواد نیز باید تا حد امکان محدود شود.
سعادتی افزود: مصرف منابع غذایی حاوی ویتامین از جمله ویتامین‌های A,C,E در پیشگیری و کاهش خطر ابتلا به سرطان نیز تاثیر قابل ملاحظه‌ای دارند.
منبع: باشگاه خبرنگاران
تاریخ: 29-11-92

کلیدواژه ها: 
نــــــظرات
  • سوزان
  • ۴ اسفند ۱۳۹۲
    ممنون از راهنمايي مفيدتون
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 6 - 9



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء