موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > درمان سرطان با سلول های قاتل
درمان سرطان با سلول های قاتل

درمان سرطان با سلول های قاتلدرمان تومورهای بدخیمی که در برابرانواع روش ها مقاوم هستند، با روش جدید موسوم به درمان با سلول های قاتل، روی 12 بیمار مبتلا به سرطان پیشرفته مورد آزمایش قرار می گیرد. 
 
قراراست دراین روش، تومورهای بدخیمی که به هیچ درمانی پاسخ نداده اند، توسط سلول های بیمار نابود شوند. این روش، درمان با استفاده از سلول های T نام دارد. سلول های T قاتل، قادر به نابودی سلول های سرطانی و سلول های آلوده به ویروس هستند. 

توانایی سلول های T در نابودی تومورهای مایع، مانند سرطان خون، در چندین آزمایش مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه شگفت آور بوده است. درمان تومور مایع توسط سلول های مهندسی شده T در اوایل سال جاری، سرطان خون پیشرفته یک دختر یکساله را در بیمارستانی در لندن درمان کرد. 

ولی قرار است در یک آزمایش جدید، تاثیر این سلول ها بر تومورهای سخت و توپری که اصطلاحا تومور جامد نامیده می شود، مورد بررسی قرار گیرد. 

یک شرکت زیست فناوری در نزدیکی آکسفورد، قراردادی به ارزش 350 میلیون پوند با یکی از شرکت های دارویی بزرگ امضا کرده است که طی آن در یک آزمایش بالینی،100 بیمار مبتلا به سرطان را با استفاده از سلول های مهندسی شده T درمان می کند. 

نتیجه این آزمایش بر آزمایشی که قرار است در سال جاری یا اوایل سال 2017 میلادی برای درمان تومور جامد روی 12 بیمار در آمریکا و بخش هایی از اروپا انجام شود، موثر است.
منبع: ایرنا
تاریخ: 94/12/03


کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 4 - 5



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء