موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > حذف صبحانه بافتهای بدن را دچار گرسنگی‌های پنهان می‌کند
حذف صبحانه بافتهای بدن را دچار گرسنگی‌های پنهان می‌کند

کارشناس تغذیه گروه واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت استان یزد گفت: متاسفانه اغلب جوانان به خصوص دختران صبحانه را حذف کرده و مصرف تنقلات بی‌ارزش را جایگزین میان‌ وعده می‌کنند، غافل از اینکه با این روش تغذیه، سلول‌ها و بافت‌های بدن خود را دچار گرسنگی‌های پنهان می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه یزد، مهدیه سادات حاجی میرزاده با اشاره به برنامه غذایی روزانه نوجوانان گفت: مصرف روزانه 3 سهم گروه شیر و لبنیات، 2 تا 3 سهم گروه گوشت و حبوبات، 3 تا 5 سهم گروه سبزی‌ها و میوه‌ها و 6 تا 11 سهم گروه نان و غلات برای نوجوانان توصیه می‌شود.

وی ادامه داد: نوجوانان باید هر روز از سه وعده غذای اصلی و 2 میان وعده در طول روز استفاده کنند.

این کارشناس تغذیه توصیه کرد: 45 تا 55 درصد انرژی مورد نیاز روزانه هر فرد از کربوهیدرات‌ها، 30 درصد از چربی‌ها و 15 تا 20 از پروتئین‌ها تامین می‌شود و تنوع و تعادل لازم در برنامه غذایی هفتگی باید رعایت شود.

حاجی میرزاده خاطرنشان کرد: وعده‌های غذایی و میان‌ وعده‌ها، به خصوص صبحانه و میان وعده نیمروز، تاثیر بسیار زیادی در ایجاد اشتها، تامین انرژی و مواد مغذی لازم برای فعالیت‌های جسمی ‌و آماده‌سازی مغز برای یادگیری و افزایش قدرت حافظه دارد این در حالی است که متاسفانه اغلب جوانان به خصوص دختران صبحانه را حذف و مصرف تنقلات بی‌ارزش را جایگزین میان‌ وعده می‌کنند.

این کارشناس تغذیه توصیه کرد: مهم ترین مواد معدنی مورد نیاز برای رشد دختران شامل آهن، کلسیم، روی و منیزیم هستند، ویتامین‌های A، گروه B و C ، اسید‌های چرب امگا 3 و امگا 6 نیز لازم و ضروری هستند.
منبع: ایسنا
تاریخ: 31-06-92

کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 1 - 8



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء