موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > ارتباط سن پدر با خطر ابتلای فرزندان به سرطان‌ خون
ارتباط سن پدر با خطر ابتلای فرزندان به سرطان‌ خون

ارتباط سن پدر با خطر ابتلای فرزندان به سرطان‌ خون
متخصصان در یک مطالعه جدید سن پدر هنگام تولد فرزندان را با احتمال ابتلای آنها به سرطان‌های سیستم ایمنی و خون مرتبط دانستند.

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متخصصان آمریکایی با بیان اینکه سن پدر می‌تواند در احتمال ابتلای کودک به سرطان‌های خون و سیستم ایمنی به ویژه در کودکان تک‌فرزند نقش داشته باشد یادآور شدند که در این مطالعه رابطه مشابه بین این سرطان‌ها و سن مادر مشاهده نشد.

«لائورن تراس»، متخصص ارشد این مطالعه از انجمن سرطان آمریکا گفت: با وجود نتایج به دست آمده، خطر دائمی این سرطان‌ها نسبتا پایین است و در یک مورد از هر 20 مرد مشاهده می‌شود. همچنین این مطالعه بر ضرورت انجام تحقیقات بیشتر به منظور تایید این یافته‌ها و روشن شدن اساس بیولوژیکی این ارتباط تاکید کرده است.

به گفته این متخصص از میان 138 هزار و سه شرکت کننده در این مطالعه 2532 مورد ابتلا به سرطان‌های هماتولوژیک در فاصله سال‌های 1992 تا 2009 تشخیص داده شد. متخصصان به وجود این رابطه آشکار با سن والدین در میان شرکت‌کنندگانی که بدون خواهر و برادر بودند پی بردند.

به گزارش خلیج تایمز، در این گروه افرادی که پدرانشان در زمان تولدشان 35 ساله یا بیشتر بوده‌اند در مقایسه با افرادی که کمتر از 25 سال سن داشتند 63 درصد بیشتر با خطر ابتلا به سرطان‌های هماتولوژیک مواجه‌ بوده‌اند.
منبع: ایسنا
تاریخ: 06-03-94

کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 6 + 8



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء