موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > تهران و اصفهان دارای بالاترین تعداد مبتلایان به سرطان پروستات؛پیشگیری با مصرف گوجه و کدو
تهران و اصفهان دارای بالاترین تعداد مبتلایان به سرطان پروستات؛پیشگیری با مصرف گوجه و کدو

تهران-ایرنا-استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شهرهای تهران و اصفهان بالاترین تعداد مبتلایان به سرطان پروستات را به خود اختصاص داده اند.
تهران و اصفهان دارای بالاترین تعداد مبتلایان به سرطان پروستات؛پیشگیری با مصرف گوجه و کدو
به گزارش خبرنگار علمی ایرنا،دکتر محمد یزدانی درحاشیه برگزاری هفدهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران،سرطان پروستات را یکی از شایع ترین سرطان های مردان در ایران دانست و گفت:اصفهان و تهران بالاترین آمار ابتلا به پروستات را دارا هستند. 

وی ادامه داد:در حال حاضر علت این امر مشخص نیست ولی حدس زده می شود صنعتی بودن و آلودگی هوا باعث شده که آمار این دو شهر از سایر شهرها بالاتر باشد.

یزدانی به دیگر عوامل ابتلا به سرطان پروستات اشاره کرد و گفت: عوامل ژنتیکی، تغذیه نادرست و وجود مواد سرطانزا در شهرهای صنعتی نقش مهمی در ابتلا به سرطان پروستات دارد.

به گفته وی آلودگی در بروز سرطان مثانه، پروستات، کلیه دخالت دارد .البته هنوز ثابت نشده است که آلودگی هوا در ابتلا به سرطان نقش دارد. 

وی به تمامی مردان بالای 45 سال توصیه کرد که سرطان پروستات را جدی بگیرند و آزمایش خون بدهند تا از عدم ابتلا به سرطان پروستات مطمئن شوند.

یزدانی با بیان اینکه سرطان پروستات قابل درمان است گفت :متاسفانه اکثر بیماران زمانی مراجعه می کنند که بیماری در مرحله پیشرفت قرار دارد.

وی ادامه داد:تشخیص به موقع این بیماری در مردان روش های درمان را آسان تر خواهد و بیمار می تواند از کیفیت زندگی مناسب تری برخوردار شود.

وی به نقش تغذیه در پیشگیری از سرطان پروستات اشاره کرد و گفت:به مردان توصیه می شود که مصرف سبزیجات، گوجه فرنگی، کدو و سایر غذاهایی که حاوی آنتی اکسیدان هستند را بیشتر بخورند .

هفدهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران در روزهای 9 تا 12 در پژوهشگاه نیرو در حال برگزاری است .
منبع: ایرنا
تاریخ: 16-02-92

کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 2 - 9



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء