موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > محققان از یک داروی جدید ضد سرطان سینه خبر دادند
محققان از یک داروی جدید ضد سرطان سینه خبر دادند

محققان می گویند، مصرف یک داروی جدید موجب بهبود اساسی در حال بیماران مبتلا به سرطان سینه و تخمدان شده است.
به نوشته شماره امروز روزنامه دیلی تلگراف در اینترنت: محققان از تاثیر چشمگیر داروی جدید موسوم به «بی ام اِن ششصد و هفتاد و سه» در بیمارانی خبر دادند که نقایصی در ژنهای «بی آر سی ای» آنها وجود دارد- همان ویژگی وراثتی که اخیرا آنجلینا جولی را مجبور کرد به منظور کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه به برداشتن هر دو سینه اش تن در دهد.
آزمایش ایمنی این دارو بر روی هفتاد بیمار نشان دهنده فعالیت عالی ضد تومری آن بود ضمن آنکه ثابت کرد این دارو برای انجام آزمایشهای بیشتر مناسب است.
محققان در گزارشی در نشست انجمن سرطان شناسی بالینی آمریکا در شیکاگو اعلام کردند، تجویز این دارو با بهبود شرایط بیست و سه مورد از بیست و هشت بیمار مبتلا به سرطان تخمدان و دوازده مورد از هجده بیمار مبتلا به سرطان سینه همراه بود.
جهش در ژنهای «بی آر سی ای» رویدادی نادر است و فقط در یک نفر از هر هشتصد تا هزار نفر مشاهده می شود اما این جهش ها خطر ابتلا به برخی سرطانها از جمله سرطان سینه و تخمدان را به طور چشمگیری افزایش می دهند.

درحالیکه ژنهای سالم «بی آر سی ای» به طور طبیعی با کنترل سلولها موجب سرکوب سرطان می شوند، جهش در این ژنها مانع از عملکرد صحیح آنها می شود.
طبق برآورد مرکز تحقیقات مربوط به سرطان در انگلیس، زنان حامل ژنهای «بی آر سی ای» با چهل و پنج تا نود درصد احتمال مبتلا شدن به سرطان سینه مواجهند.
محققان امیدوارند نتایج آزمایش تاثیر داروی «بی ام اِن ششصد و هفتاد و سه» بر روی گروه بزرگتری از بیماران آنرا به اولین داروی خاص بیمارانی تبدیل کند که به نقایص وراثتی در ژنهای «بی آر سی ای» دچارند.
این دارو پروتئین «پی اِی آر پی» را هدف قرار می دهد که به ترمیم «دی ان ای» آسیب دیده در سلولها پس از تقسیم آنها کمک می کند. تومرها در افرادی که ژنهای «بی آر سی ای» در آنها دچار جهش باشد، به ویژه برای ترمیم این نقایص به پروتئین «پی ای آر پی» متکی اند که به آنها امکان ادامه رشد می دهد.
محققان معتقدند داروهایی مانند «بی ام اِن ششصد و هفتاد و سه» و دیگر «بازدارنده های پی ای آر پی» که هم اکنون تولید می شوند، می توانند با جلوگیری از تولید این پروتئین رگ حیات این تومرها را قطع کنند.
منبع: واحد مرکزی خبر
تاریخ: 92/3/19

کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 4 - 9



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء