موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > سرطان پانکراس چهارمین علت مرگ و میر در بین سرطان ها
سرطان پانکراس چهارمین علت مرگ و میر در بین سرطان ها

دبیر علمی هفتمین کنگره ملی بیماری های پانکراس و مجاری صفرا گفت: در حال حاضر سرطان پانکراس چهارمین علت مرگ و میر در بین سرطان هاست.
سرطان پانکراس چهارمین علت مرگ و میر در بین سرطان ها
به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری طبنا؛ دکتر امیرهوشنگ محمدعلی زاده دبیر علمی هفتمین کنگره ملی بیماری های پانکراس و مجاری صفراوی در حاشیه کنگره در جمع خبرنگاران در مورد اهمیت پیشروی سرطان پانکراس و جلوگیری از آن گفت: در حال حاضر سرطان پانکراس چهارمین علت مرگ و میر در بین سرطان هاست. لذا توجه و عنایت به پیشگیری و درمان این بیماری اهمیت بسیاری دارد.
 
وی در خصوص تشخیص این بیماری افزود: این بیماری با استفاده از سونوگرافی و سی تی اسکن قابل تشخیص است.
 
دکتر محمدعلی زاده در این خصوص ادامه در صورت ابتلاء بستگان درجه یک فرد خطر بیشتری برای ابتلاء به این سرطان مرگبار وجود دارد. لذا باید مرتباً برای معاینات پزشکی و چک آب به فاصله 6 ماه به 6 ماه مراجعه کنند تا در صورت مشاهده مشکل جدی فوراً تحت درمان قرار گیرند.
 
دکتر محمدعلی زاده بهترین روش پیشگیری از سرطان پانکراس را بهبود روش زندگی دانست و گفت: رعایت رژیم های غذایی از جمله: مصرف کمتر گوشت قرمز، عدم استعمال دخانیات، کنترل کالری غذاها و عدم استفاده زیاد از غذاهای چرب و غیره می باشد.
 
وی در مورد روش های درمانی صورت گرفته در در درمان بیماری گفت: در حال حاضر با روش شیمی درمانی این بیماران تحت درمان هستند و این روش به کوچکتر و کمترشدن تومور کمک می کند.
البته در حال حاضر روش هایی مانند ژن درمانی و ویروس درمانی توسط دانشمندان اروپایی برای درمان این سرطان ابداع شده که هنوز در ایران توسط پزشکان ایرانی مورد استفاده قرار نگرفته است.
منبع: طبنا
تاریخ: 15-07-92


کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 2 + 4



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء