موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > بهره گیری از تکنولوژی شبیه سازی در آموزش برای تشخیص سرطان سینه
بهره گیری از تکنولوژی شبیه سازی در آموزش برای تشخیص سرطان سینه

عضو گروه بیماری های سینه پژوهشکده سرطان سینه گفت:جایگاه شبیه سازی در ارتقاء سطح آموزش انکارناپذیر است و آینده تشخیص های دقیق تر در حوزه سرطان سینه با بهره گیری از مدل های شبیه سازی درخشان تر از مدل های سنتی است.
بهره گیری از تکنولوژی شبیه سازی در آموزش برای تشخیص سرطان سینه
به گزارش ایرنا از پژوهشکده سرطان سینه جهاد دانشگاهی، دکتر مهدی حسینیان در ژورنال کلاب هفتگی گروه های پژوهشی افزود: مطالعاتی که از سال 1990 تا 2014 در حوزه شبیه سازی صورت گرفته و در پایگاه داده های نظیر Medline و Embase نمایه شده است نشان می دهد که مدل های مختلف شبیه سازی می تواند در بالا بردن توانایی دانشجویان در انجام معاینات فیزیکی و اخذ شرح حال موثر باشد و همچنین در انتقال اخبار ناگوار که بایستی به بیماران گفته شود، مورد استفاده قرار گیرد. 

وی با ارائه تعریفی از شبیه سازی که تقلید از برخی واقعیت ها، امور و فرآیندها است اظهار کرد: شبیه سازی در حوزه علوم پزشکی از اواخر قرن 20 با عنوان شبیه سازی دکتر – بیمار شتاب فزاینده ای به خودگرفته است و به خصوص در تشخیص سرطان سینه که مبتنی بر سه اصل اساسی ؛ اخذ شرح حال و معاینه فیزیکی، تصاویر رادیولوژی و پاتولوژی بیمار است،خود را کارآمدتر نشان داده است. 

حسینیان سیر پیشرفت شبیه سازی را از رویکرد SPs (بیمار استاندارد شده) به سمت رایانه ای کردن شبیه سازی ها و خلق شخصیت های گرافیکی سه بعدی مجازی به عنوان یک نماد ( Avatar ) عنوان کرد.

وی افزود: یافته های مطالعات نشان می دهد که می توان از شبیه سازی های سینه به جای SPs استفاده کرد که این موضوع ضمن بالابردن کیفیت آموزش و تشخیص های با دقت بالاتر سبب صرفه جویی منابع مالی می شود. 

عضو گروه بیماری های سینه پژوهشکده سرطان سینه اضافه کرد :بر این نکته که در آینده محققین مجبور خواهند بود که طرح های مطالعاتی خود را از مدل های ساده تر به سمت طرح ریزی تحقیقات خود با الگوی شبیه سازی سوق دهند.
منبع: ایرنا
تاریخ: 14-04-94

کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 1 - 5



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء