موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > آیا شما در خطر ابتلا به سرطان تخمدان هستید؟
آیا شما در خطر ابتلا به سرطان تخمدان هستید؟

براساس تحقیقات انجام شده انجام تست‌های غربالگری برای سرطان تخمدان در خانم‌ها توصیه نمی‌شود.
براساس توصیه اداره پیشگیری آمریکا در حال حاضر دو بررسی برای غربالگری سرطان تخمدان در خانم‌ها مورد تأیید است که شامل: 125-CA و سونوگرافی می‌باشد ولی این دو بررسی بسیاری از خانم‌هایی را که مبتلا به سرطان تخمدان نیستند بیمار نشان می‌دهد و در نتیجه جراحی‌های بدون علت بر بیماران تحمیل می‌شود ولی براساس یک تحقیق جدید که در دانشگاه واشنگتن انجام شده است مشخص شده است چنانچه خانم‌ها حداقل یکی از سه علامت ذکرشده را داشته باشند احتمال ابتلا به سرطان تخمدان در آنها بالا خواهد بود در نتیجه ممکن است از انجام این دو تست غربالگری (آزمایش 125-CA و سونوگرافی) سود ببرند.
دکتر رابین‌اندرسون 1200 خانم را بررسی کرد و مشخص شد 57 درصد خانم‌های مبتلا به سرطان تخمدان در مراحل اولیه و 80 درصد خانم‌های مبتلا به سرطان تخمدان در مراحل پیشرفته حداقل یکی از سه علامت زیر را ذکر می‌کنند:
  • درد در ناحیه شکم یا لگن
  • احساس سیری زودرس و یا کاهش تمایل به مصرف غذا
  • برآمدگی شکم و یا بزرگ شدن سایز شکم
متخصصین اعلام کرده‌اند باید توجه داشت اکثر خانم‌هایی که سابقه‌ای از این علائم را ذکر می‌کنند سرطان تخمدان ندارند ولی چنانچه این علائم در طی چندین هفته تا چندین ماه ادامه یاید بهتر است این بیماران تحت معاینه پزشک قرار گیرند و ممکن است این گروه از خانم‌ها از تست‌های غربالگری سرطان تخمدان سود ببرند و بتوان این بیماری کشنده را در مراحل اولیه تشخیص داد و اقدام به درمان آن نمود.
منبع: وب امدی
تاریخ: 25/7/91


کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 7 - 9



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء